Ako si pocetnik obavezno procitaj ovo...

Tehnike,priče,linkovi,slike,crews,writers ...

Ako si pocetnik obavezno procitaj ovo...

Postod nume » Čet Jun 28, 2007 10:35 pm

Surfajuci netom nasao sam nesto zanimljivo. Dobra stvar za pocetnike. Citirao sam seick04, posto nisam nasao ovo u orginalu. Tekst je prilagodio vrajterima, tako barem on kaze.

Tekst s Hall of Fame-a



Dakle, htio bi "pisati" po zidovima?

Postoji nekoliko stvari koje bi trebao znati kako bi tvoje pojavljivanje na writing sceni bilo dobrodoslo. Prvo, upoznaj se s povijescu writinga. Drugo, upoznaj se s pravilima igre. Trece, vrijedno radi kako bi postao dobar, ili bar koliko-toliko sposoban. Cetvrto, izdajice i cinkeri ce zaraditi savove i stake. Peto, i kad postanes dobar, zapamti da nisi TAKO dobar. Svoju umisljenu glavetinu svedi na maalo manju mjeru i primi se posla! Ovih pet pravila je pet prstiju na tvojoj LIJEVOJ ruci, njima ces zauzdati svoj ego i svima ce nam zbog toga biti bolje. Upoznaj se posebno sa razvojem scene i writinga u tvom gradu, pitaj o tome old-skulere (one prave), i zapamti-svi lazu ako im odgovara (to i ne mora nuzno biti tako op.pr).

Drugo: pravila

1) Ne valjas dok ti se ne kaze drugacije.
2) Proci ce puno vremena prije nego sto cemo uopce priznati da postojis na sceni, a jos vise vremena prije nego sto cemo uopce moci podnijeti pogledati te ogavne zvrljotine koje zoves svojim imenom. Kako bi te scena sto prije prihvatila, korisno je uciniti slijedece:
a) Odaberi dobro i zvucno ime koje nece biti samo otrcana fraza iz ulicnog govora. Dobro ime je npr."ARGUE". Slova dobro izgledaju, izgovoreno dobro zvuci i odrazava "borbeno" raspolozenje. S druge strane, "ENEMA"( to znaci klistir, op.pr) zvuci usrano i prenosi usrano raspolozenje. Pazljivo biraj ime koje ce najbolje predstavljati i odrazavati tebe i tvoj karakter.
Koristi SPRAY, upoznaj temeljito sprej kao materijal za rad. Budi svjestan da naruceni komercijalni zidovi, razne naljepnice s tagsima i grecanje po staklima predstavljaju samo jedan dio aktivnosti writera. Budi smion, nauci razlicite vrste writinga za razlicite situacije (trow-up,s isl.) i svaki put kad izadjes van nacrtaj svoje ime vece i bolje nego prije.
3) Ljubomora je bolest slabih.
4) Tvoja srce je ono najvrijednije sto imas, ne daj da ti ga itko oduzme.
5) Ne tagsaj i ne crtaj po crkvama, privatnim kucama uopce, nadgrobnim spomenicima i imenima drugih writera. Tagsanje po spomenicima ili automobilima je govnarski iznad svake mjere. Upletanje ljudi van scene u svoje razmirice na sceni je razlog za izopcenje iz scene. Ovih drugih pet pravila je pet prstiju na tvojoj desnoj ruci. Nauci ta pravila dobro. Pozdravljaj ljude na sceni iskreno, uz cvrst stisak ruke.

Trece: razvoj stila

Iako se cini da je biti toy krajnje nepozeljna stvar, uzivaj u tome dok mozes. U ovoj fazi mozes bajtati koliko god zelis, bez kompleksa. Sve sto ce ti neki old-skuler reci u najgorem slucaju je: ma bas je simpaticno, jos si na pocetku... Zato, ukradi taj super connection, mazni taj cool fill-in, mrkni sva moguca slova koja ti se svidjaju.. Ne brini se kako ces odati priznanje onima od kojih si to zbajtao. Mi cemo se medjusobno tapsati po ledjima i hvaliti se kako smo utjecali na razvoj naredne generacije writera (vjerujte mi, stvarno je tako op.pr). No, neces se cijeli zivot moci oslanjati na bajtanje. Vazno je sto prije shvatiti zasto taj connection koji si maznuo izgleda dobro ili zasto upravo takav fill-in razvaljuje. Stil je kljucna stvar za ljepotu piece-a. Kad pocnes stil problematiku dozivljavati kao znanost, moci ces prilagoditi formu slova kakva ce odgovarati samo tebi i predstavljati tebe. Takav razvoj ce iznenaditi i zapanjiti stare i mlade crtace na sceni. Prije ili kasnije netko ce "ukrasti" neki tvoj element i cijeli krug ce krenuti iz pocetka. Ako to dozivis, ne kenjaj da ti nitko ne ukazuje postovanje (meni je to najveci kompliment op.pr).

Graffiti writing je jezik ignoriranih. Ako ti netko "ukrade" stil, netko je cuo tvoj govor, tvoju poruku. Dakle, dobio si ono sto si htio od pocetka- malo paznje.

Cetvrto: sukob sa zakonom

Policija voli graffite. Gotovo isto toliko kao i ti. Loviti writere je relativno lagan posao koji puni proracun i donosi bolju placu. (Kod nas to jos nije slucaj u toj mjeri, hvala Bogu op.pr). Kad spicis dovoljan broj zidova ili vlakova, htjet ce te upoznati osobno. Jednako kao i drugi writeri, ali onda ces imati lisice na rukama.
Da to odgodis, ilegalno crtaj ako je moguce-sam. Ne crtaj ilegalu ni sa kim tko se nece potuci za tebe ili ti cuvati ledja ako dodje do frke. Nemoj biti paranoican, ali budi oprezan. Ako ne crtas po tudjoj imovini i ne radis preveliku stetu, neces privuci preveliku paznju policije. Graffiti su prekrsaj, tako da sankcije i nisu preveliki bed (kod nas-u USA je zatvor u igri op.pr). Cinkanje drugih writera policiji osuditi ce te na iskljucivnje iz scene, biti ces ogavan i writerima i policiji, obiljezen do kraja zivota.

Peto: ego

Nema nista lose u tome da si svjestan da si "faca" na sceni-ukoliko to zaista i jesi. No, jednom kad doneses taj zakljucak, u velikoj si opasnosti da "padneš sa svog prijestolja" i prestanes biti "faca". Pazi kako i sto radis, egomanijace, ima hrpa ljudi na sceni koji mrmljaju: padni, padni, padni....
U svijetu ima hrpa ljudi koji crtaju duze i bolje od tebe, mozda i dvadeset godina, i tvoje pozersko preseravanje je smijesno u odnosu na njihovo znanje i iskustvo. Vrati se nazad na posao, lijena guzice, ti neznalice od koje nikad nista..
Na kraju, graffiti writing je sloboda, pomalo herojska aktivnost u ovom drustvu koje ima "buljenje u TV" mentalitet. Opskrbit ce te s milijun prica kojima ces se moci hvaliti na tulumima, i sigurno ti dati snage da izdrzis zivot u stresu velegrada. Ako ti writing ne predstavlja zabavu i veselje, ili imas krivi pristup i crtas iz pogresnih pobuda, ili crtas predugo. Zato naprijed, slava ceka najbrijace medju vama.
Ja volim travian

http://www.travian.ba/?uc=ba4_13691

I alijansa voli mene :D
nume
Fanatik
Fanatik
 
Postovi: 219
Pridružio se: Sre Jan 11, 2006 5:14 pm
Lokacija: Imam garažu, nemam baštu!

Postod nume » Pon Jul 02, 2007 9:05 pm

KAKO POSTAVITI SLIKU? (za writere koji ne znaju kako se to radi a zele podjeliti svoj rad sa nama)

e ovako
odes na http://imageshack.us i tamo upload-ujes svoju sliku
tj. ides na browse, nadje svoju sliku na kompjuteru (koju hoces da posaljes)
ukucas svoju mail adresu
ides na host
otvorice ti se novi prozor
na poslednjoj liniji gdje pise Direct link to image copiras link svoje slike
zatim odes na forum
kada pises komentar kliknes na Img
odes na paste
zatim opet kliknes img
zatim kliknes posalji

npr.

[img]link%20tvoje%20slike[/img]
Ja volim travian

http://www.travian.ba/?uc=ba4_13691

I alijansa voli mene :D
nume
Fanatik
Fanatik
 
Postovi: 219
Pridružio se: Sre Jan 11, 2006 5:14 pm
Lokacija: Imam garažu, nemam baštu!

Postod nume » Čet Jul 05, 2007 3:36 pm

Zalite li da znate istorijat grafita? (to je jako korisno za pocetnike)

ulicna umjetnost, tehnika baratanja sprejom kao osnovnim alatom. pojavila se prvi puta u New Yorku.

u pocetku su dakle graffiti bili obicni potpisi, tj. nick-ovi, koje su njujorski klinci ispisivali po zidovima, vratima, metroima itd, itd, itd i tako stvarali identitet na ulici. u NY Timesu, u broju od 21. srpnja 1971. izlazi prica o Taki183, cije se ime pojavljivalo kroz citav grad. fame je postala kljucna stvar u citavoj prici. ostaviti svoj trag na najnevjerojatnije mjesto bio je cilj mnogim klincima tog vremena. revolucija je uzela maha i nasla je plodno tlo u njujorskim cetvrtima, kojih su ti kllinci bili stanovnici, osjecaj da se njihovo ime vidi kroz citav grad budilo je u njima ponos koji je bio ogranicen rubovima blokova u kojima su zivjeli. kako su markeri i sprejevi bili prilicno dostupni, i kako je trebalo biti originalan, razvili su se prvi stilovi, pocele koristiti boje, potpisi su evoluirali i tako je rodjen piece.
sprej je dosao u obzir kao alat zbog mogucnosti prebojavanja velikih povrsina u kratkom vremenu. u zgb se to da vidjeti na mnogim mjestima u donjem gradu, gdje su mnogi srebrno-crni piece-ovi, tj. bombs.
metro je dosao u obzir zbog toga sto nije bilo boljeg nacina da se ime vidi kroz citav megalopolis nego da neprestano putuje uokolo.
uskoro, vise nista nije moglo zaustaviti razvoj tada jos uvijek duboko ilegalne umjetnosti. stilovi su postali sve sofisticiraniji - wildstyle, 3D itd. vrlo brzo su citave kompozicije bile prekrivene radovima citave vojske crtaca, tj. writer-a.
pioniri-inovatori tog doba usli su u povijest. najpoznatija imena tu su Phase2, Caine1, StayHigh149. danas se njihov stil naziva old skool. gotovo jednako bitni crtaci jos su i Dondi, T-Kid, Seen.
tako je nastala zajednica sa vrlo jasnim nepisanim pravila. cilj je uvijek bio prosiriti vlastito podrucje i smanjiti "neprijateljsko". poveznica sa ljudskom povijesti opcenito sasvim je slucajna :-))). kako je fame u cijeloj prici isto tako vrlo bitan, natjecanje izmedju grupa/crtaca/kvartova bila je zestoka. danas je sve to skupa prekriveno debelim slojem prasine jer je slava postala warholovska, a povecavanje teritorija postalo je minorno sa bespucima interneta i ine komunikacije na svim razinama, od medjuljudske do vizualne. dodajte jos zlicicu sadrzaja iz rijeke kapitala...

prije svega: hip hop jest (ulicna) kultura, ne toliko vrsta glazbe (iako se moze koristiti u tom kontekstu). hip hop sastoji se od cetiri elementa: MC-ing (master of ceremony, onaj koji repa, odnosno melje sve u 16 :) na neki beat (ne nuzno)), DJ-ing (covjek za plocama, tj. gramafonima, npr. miksa i umiksava beat na koji tada MC prica, tj rapa), breakdancing (dinamican stil plesanja, B-Boys, B-Girls - plesaci), writing ili graffiti (ovo o cem' pisem).

dakle, dvije stvari koje se ne smiju radit' jesu biting i going over. u zg se znalo desavati da su losi writeri prelazili preko odlicnih pieceova na legaliziranim povrsinama. taj postupak pokazuje nepostovanje, ali i to je danas polako os'lo kvragu. nema bas vise respekta, i scena je kod nas dosta popustila. biting je s druge strane, rasiren do bola, makar je jos gori od going over. isto je nekad tesko reci tko-je-koga-bajtao, ima primjera koji su iz aviona vidljivi. posebice u staroj branimirovoj u zg.

rijec, dvije o tehnici... osnova svega je boja u spreju. nekad se krala (eh ti rani dani :) ), a danas se naravno kupuje. marki ima mali milijun, ali najbolje su Dupli, SparVar, Montana i car svih boja Belton Molotow ili samo Molotow. mozda ima jos pokoja marka, ali ove se nekako ponajvise koriste. boja kosta prilicno, i dolazi u pakiranjima od 150, 400 i 600 ml. cijene idu od 20 pa do 50 kuna (ugrubo). za posten piece treba barem 2-3 boje i bar 3-4 limenke - dakle graffiti su skupa zanimacija. uz boju, potrebna je i skica onog sto se crta - osim ako se ne radi freestyle ili ide u bombanje. sketch moze biti u boji ili samo sa izvucenim outline-om, odnosno glavnim crtama piece-a. korisne su i fotografije vlastitih i tudjih (ne za kopiranje, vec za ucenje) piece-ova prilikom izrade sketch-eva. tek sad ide se na zid. prvo se crta (npr svijetlom bojom ili vrlo rijetko kredom) grube linije piece-a. zatim se radi pozadina, likovi i ostalo i sve se ispunjava bojom. zatim slijedi finis, odnosno ukrasi, prijelazi i slicno. finale svega je zavrsni outline (naravno kod piece-ova koji ga imaju). tu je mirna ruka zlata vrijedna. dobra tehnika, naravno, stjece se stalnim radom. sto vise piece-ova, to bolja tehnika. dobra tehnika znaci dobro ukomponirane boje, dobro izveden finis, izostanak dripova. dobra tehnika ne cini piece dobrim, tu je bitan stil i "osobni dodir" writer-a. nasuprot tome, dobar piece nikad nije tehnicki los.

stil - trejdmark iliti zastitni znak svakog crtaca. generalno znaci nacin oblikovanja slova, medjusobno spajanje i mijesanje. dobar stil, zajedno s dobrom tehnikom karakterizira kvalitetnog crtaca. osnovnih je stilova svega par. 3D, 2D, semi-wildstyle i wildstyle, simple, block letters... detalji cine primijenjeni stil originalnim i upravo ti detalji diferenciraju razlicite writere. dakle, stil predstavlja opceprihvacen nacin rada (npr wildstyle), no on istovremeno karakterizira svakog pojedinog writera. daim i loomit su vjerojatno dva najprepoznatljivija writera u tom smislu. obojica se ponajvise koriste 3D tehnikom, uz bitno razlicitu interpretaciju - klasicni piece - Daim i klasicni piece - Loomit. slike su Š Daim i Š Loomit.

http://free-zg.t-com.hr/linustwo/DAIM0222.JPG
http://free-zg.t-com.hr/linustwo/2_STAR_B.JPG

evo i par stranica zanimljivih...

http://www.daimgallery.com/
http://www.loomit.de/
http://www.graffiti.org/

witeri su obicno udruzeni u skupine, naravno neformalne, no sa vrlo jakom povezanoscu i osjecajem odanosti (nekad bilo). vise grupa moze biti medjusobno povezano, i jedan writer moze biti clan vise grupa. tako se u pocecima lakse sirilo "ime" po NY i lakse se stjecao fame. cilj je naravno bio, da se bude vidjen i poznat po cijelom gradu (i danas je to cilj mnogima koji nisu writeri :) ). tako postoje FX (okuplja mozda ponajbolje crtace - spojio je old-skool i new-skool), TCD (Trash Can Design, Daim-ova grupa), SUK (Stick Up Kids) itd. kod nas, koliko znam i vidim po zg, jaki su jos uvijek YCP i GSK. poznati su i osjecani NWS. ima jedna jaka grupa u ri, ali ne mogu se sjetit' nikako kako se nazivaju :-/

tagging ili tagiranje jest ostavljanje potpisa po raznim povrsinama. predstavlja stilizirani potpis writer-a i obicno ostaje isti tokom citave "karijere" i tako postaje zastitni znak crtaca. ponekad je cilj da tag bude na najnevjerojatnijem mjestu, negdje gdje ga mnogi mogu vidjeti, a da vrlo tesko mogu doci do tog mjesta. tag se ostavlja sprejom, markerom ili necim trecim, bitno da je trag sto trajniji i otporniji. cesto su tagovi tamo gdje ne bi smjeli biti (zidovi starih zgrada i sl.). tag se obicno stavlja i na piece - tako writer potpisuje svoj rad. koriste se i skinny kapice (za manje potpise) i fat kapice (za velike potpise).

http://www.zgbkaos.com/on_line_mag/zgb_ ... ice_hr.htm
klik na ovaj link daje predodzbu kako dobar tag izgleda.

bombing jest crtanje pieceova, najcesce u 2 boje, na uglavnom ilegalnim mjestima. bombovi su veliki pieceovi, sa jednostavnim slovima i cilj je samo zauzimanje sto vece povrsine u sto kracem vremenu. bomb je bolji tim sto je na prometnijem mjestu, jer je tamo i rizik crtanja veci. kod bombova gotovo iskljucivo se koriste fat kapice, kako bi se sto prije prebojala povrsina. boje koje se koriste kod bombinga 99% su bijela i srebrna. uz te ide jos neka od boja za outline. neki proizvodjaci (Molotow) daju bomb-pakiranja, 3 boje po 600 ml sa fat kapicama. u bomb se obicno nosi sto manje limenki je moguce, ipak cesto treba bjezati :). klik na ovaj link daje dosta slika dobrih bombova.

http://www.zgbkaos.com/on_line_mag/zgb_ ... ing_hr.htm

evo josh par linkova:

http://www.zgbkaos.com/
http://www.lunar75.com/

Fenomen, koji možemo obzervirati diljem svijeta, u slengu, zove se GRAFFITI. Taj fenomen je započeo u New Yorku na prelazu šezdesetih i sedamdesetih. Kako su ljudi iz cijelog svijeta vidjeli prvi vodootporan marker (zvani Flow-Masters), mladi ljudi su počeli pisati svoja imena ili nadimke na zidove zgrada, sadnučića za poštu, telefonske govornice, podzemne prolaze, in a kraju na podzemne željeznice. Prvo je to prozvano single hitting, a kasnije tagging.Bilo je to vrijeme kad je nekolicina mladiih ljudi započela rivalitet s ostalima kroz pisanje vlasitih potpisa. Najvjerojatnije najveću kolekciju potpisa imao je lik poi menu TAKI 183, koji je imao interview s New York Timesom u 1971. Pravo ime mu je bilo Demetrius. Bio je mladi Grk koji je radio u New Yorku kao pomagać u svim mogućim poslovima. Zbog toga je često putovao podzemnon i u to vrijeme se potpisivao na sve do čega se mogao domoći. Ostali poznati writeri iz tog vremena su: JOE 136, BARBARA 62, EEL 159, YANK 135, EVA 62.Na prijelazu šezdesetih i sedamdesetih MTA(metrtopolitanska služba za podzemne željeznice) trebala je potrošiti preko 300.000 dolara na micanje potpisa iz podzzemnih željeznica. Taj iznos bio je jednak 80.000 radnih sati potrebnih za uklonjivanje graffita. Iako writeri nisu bila samo dijeca nego ibande koje sun a taj naćin označavale teritorij i pokušavale pozpularizirati taj oblik komunikacije. To je najverojatnije jedan od najvažnijih podataka zbog toga jer je poslije objave inerviewa s TAKI 183, stotine klinaca počelo pisati svoje ime posvuda.Imena koja su bila napisana na hardicore mjestima vrlo brzo postala su ubrzo poznata. I vlasnici tih potpisa su dan za danom postajali sve veći heroji u svojoj okolici. Kad je s boja u spreju izumljena graffiti je bio jako popularan, a usput i sve vidljiviji. Nakon nekon vremena na zidovima nije više bilo mjesta i novi potpisi su postali nevidljivi između par slojeva boje. Trebalo je izmisliti neki novi stil koji bi bio ekstravagantniji i naravno neobičan.Kroz to vrijeme tagovi su postali neka vrsta ujetničkog izražavanja, nove vrste grafika i crteža koji su bili karakteristični za neke writere. Slova su postajala sve veća, s dodoanim vanjskim crtama i povezana takozvanim ?throw outom?. To je bilo rođenje nove vrste grafita nazvane ?Piece?. To je skraćenica od riječi masterpiece. U to vrijeme najpopularniji medij za graffite je bila podzemna. U 1973 New York Magazine Newspaper je započeo natječaj za najbolji graffiti u podzemnoj i osnovao je Tags nagradu.Stilovi su postajali veći i dodana im je treća dimenzija, i ?throw out? na mnogo novih načina. Tako je u 1976 osoba pod imenom CAINE 1 obojala prvi cijeli vlak, a poslije nje grupa pod imenom Fabulous Five je obojala drugi. U isto vrijeme mladi ljudi su se jako trudili kako bi napravili svoj vlastiti stil. Nakon stisnutih slova u graffite su dodane točke, zarezi, neuobičajeni načini pisanja slova ili potpuna deformacija istih. U to vrijeme su smišljeni svi kultni stilovi u pisanju. Jedan od njih je bila strelica koju je izmislio PHASE 2 (on je izmislio i mjehuriće).Grafičke kompozicije koje su bile rađene sa slovima nisu bile ništa duže. Tako jet a nova tehnika stvorila inovativan stil nazvan ?Wild Style?. S vremenom su došli pozadinski efekti na graffitima i i novi writeri su ih prihvatili ii z njih razvijali svoj osobni stil. Ali su se svi ipak sjećali ljudi koji su eksperimentirali sa sprejem na podzemnim željeznicama. Ti ljudi su stvorili pravu sliku graffita. Na primjer HONDO je napravio prvi od poda do vrha, PHASE 2-strelice, bubble styl, itd.Za to cijelo vrijeme kreacije tisuće writera koštale su MTA stotine mijuna dolara. Općenito govoreći, između 1970-1980 MTA je trebala potrošiti 100-150 milijuna dolara kako bi maknuli graffite ili stavili siguronosne sustave. Taj novac je potrošen, u najviše slučajeva, za neuspjele testove micanja graffita. Naprimjer prosječna cijena micanja jednog kvadratnog metra je oko 750 dolara, a jedan cijli vagon je 78.000 dolara.Na kraju 1978 novi system micanja graffita je izmišljen. To je bila voda sa specifičnom kemikalijom pod velikim pritiskom (bila je nazvana ?buff?). Jedino je BLADE izgubio stotine cijelih vagona u to vrijeme. Ali za starije vlakove nazvane ?coffins? (bili su izgrađeni u pedesetima) buffing system nije radio perfektno. Sistem je samo izbrisao pola graffita. Izgledalo je kao da su ti vlakovi još zmazaniji. Sprejati na novo obojene ili buffane vagone je bio novi izazov za mnoge writere. Usprkos tome, system je radio bolje nego ikada i svaki graffit koji je bio nacrtan je ubrzo nestao. Ali je MTA i dalje trošila puno novaca na izgradnju siguronosnog sustava u cijelom NY podzemnom sustavu. Čak su i spremišta obrubili pet metarskom žičanom mrežom.Osiguranje je postalo bolje i nasilnije.Zbog toga je writer Lee Quinones bolje znan kao LEE, 1978, započeo ukrašavati svoje susjedstvo. Promijenio je tmurno područje uz Brooklyn Bridge u spektakularnu i poznatu galeriju graffita. Bojao je skoro svake večeri zidove pokraj igrališta za baseball. Neki ljudi misle kako jet u započeo važan smjer u graffitu. Writeri su počeli crtati na zidovima , a ne više na podzemnoj. Freddy iz grube FAB 5 je bio jedan od ljudi koji je bio zainteresiran za svoj e okružje. On je napisao članak za Village Voice novine o tom novom inovativnom smjeru u graffitiu. U isto vrijeme je Claudo Bruni, vlasnik Medusa galerije u Rimu, došao u New York kako bi nešto saznao o graffitu. I tako su LEE i FREDDY postali prvi writeri koj su prezentirali svoj rad u Europi.U 1983 Yaki Kornblit, prodavač umjetnina iz Amsterdama, došao je u New York kako bi pronašao najtalentiranije writere. Htio je prezentirati tu vrstu umjetnosi ne Europskom tržištu umjetnina. Mislio da će biti popularno isto kao i Pop-Art prije 20 godina (koji je isto doveden iz Amerike). Sakupio je poznate writere kao što su: DONDI, CRASH, RAMELLZEE, ZEPHYR, FUTURA 2000, QUIK, Lady Pink, SEEN, BLADE i BIL BLAST. Izložbe njihovih crteža u muzeju Boymans van Beuningen bile su veliki uspjeh. Kritičari i kolekcijonari govorili su pozitivno o njihovim radovima. Ta izložba nije bila posljedna. Ona je imala jako veliko značenje za promociju graffita u Europi.Mladi ljudi iz Nizozemske su bili (i najvjerojatnije još jesu) jako navučeni i u to vrijeme su se na ulicama počeli pojavljivati prvi graffiti. Godinu poslije tih izložbi je bilo legendaran susret Nizozemskih writera s najtalentiranijm iz NY. Taj susret se dogodio u NY. To je bio početak ozbiljnog writanja u Nizozemskoj ali i u ostatku svijeta. Tada su se writeri podijelili u dvije skupine. Prvi su počeli razvijati smjere prave umjetnosti, stavljali su nove motive i imali drugačije inspiracije. Njihovi crteži su postjali sve veći i jako prodavani. Oni su izgubili korijen sa izvorima jer je njima sprej bio samo jedan od mnogih drugih stvari kojima su stvarali. Druga grupa su bili writeri spojeni s tradicionalnim graffitima na zidu. Ta se grupa sve više razvijala i sve više mladih ljudi se počelo baviti svime poezanim, tj. počeli su brejkat, repat i DJ-at. To je bila graffiti scena ulice.Na početku 80-ih Hip-Hop kultura je postala popularnija u Americi i počela se razvijati u Europi. Najvažnija stvar je to što su mediji promovirali tu kulturu. Zahvaljujući njima, i posebno legendarnim filmovima, spotovima i knjigama graffiti su postali jako popularni. Najveću zaslugu ima Steady Crew zbog toga jer je njihov član bio DOZE, jedan od najpoznatijih writera iz NY. U cijelom svijetu su se mogli vidjeti graffit. To vrijeme je zapravo početak univerzalnih graffita.
Poslednji put menjao nume dana Čet Jul 05, 2007 3:52 pm, izmenjena samo jedanput
Ja volim travian

http://www.travian.ba/?uc=ba4_13691

I alijansa voli mene :D
nume
Fanatik
Fanatik
 
Postovi: 219
Pridružio se: Sre Jan 11, 2006 5:14 pm
Lokacija: Imam garažu, nemam baštu!

Postod nume » Čet Jul 05, 2007 3:43 pm

Wrajterki rijecnik (malo editovano)

* Piece - Od eng. 'Masterpiece'. Velika sarena slika za koju treba puno vremena da bi se nacrtala, kad je na teskoj (vidljivoj, prometnoj...) lokaciji, writer će zaraditi više poštovanja, drugi izraz za 'Graffit' Piece

* Bite-kradja ili kopiranje drugog graffita, skice, taga itd. (cesta pojava kod toyeva)

* Going over-svojim graffitom ili tagom preci preko tudjeg graffita

* Drip-curenje boje za vrijeme crtanja, cesta pojava kod fat capova

* Cap-kapice za spray-eve (skinny, fat, smooth, bubble...)

* Fat cap-kapica koja ostavlja siroki trag boje, vecinom sluzi za tagove, bojanje sto vecih povrsina u sto kracem vremenu

* Skinny cap-kapica koja ostavlja uski trag boje, vecinom sluzi za crtanje i bojanje detalja na graffitu

* Tag-potpis writera, vecinom se radi sprayem i markerom

* Writer-osoba koja crta graffite

* Toy-pocetnik sto se tice crtanja graffita, cesto sklon bajtanju

* King-osoba koja je postigla nesto vrlo veliko, najbolji medju writerima

* Character-lik, odnosno lica ljudi, zivotinja, jednostavno - karakteri.

* Def-nesto jako dobro

* Sticker-naljepnica, u vecini slucajeva je to writerov tag ili neki logo, moze se nazivati jos i Sticky

* Blackbook-knjiga (cesce sveska) gdje se crtaju skice graffita, moze se jos zvati i Piecebook

* Burner-piece koji rastura, vecinom je napravljen kao wildstyle ili 3D

* Sketch-skica graffita

* Wildstyle-tesko citljiv stil crtanja, samo za najbolje writere

* Freestyle-graffit nacrtan iz glave, dakle bez skice

* Bomb-brzo nacrtan graffit, koristi se kad se zeli napraviti puno pieceova u kratkom vremenu

* Bombing-crtanje po svakakvim povrsinama, najcesce se crtaju throw-upovi i tagovi

* Buffing-uklananje taga ili pieca

* Heavens-piecovi koji se nalaze na visokim zgradama, krovovima i drugim tesko dostupnim mjestima, radeci ih writeri cesto padaju i poginu te odlaze raj (raj-heaven)

* Top to bottom-piece koji prekriva vlak od vrha do dna

* Back to back-piece koji prekriva zid od kraja do kraja

* Slash-taganje ili jednostavno saranje preko graffita, smatra se velikom uvredom (neki to nazivaju krosanje grafita)

* Crew-skupina writera koji imaju zajednicki tag i logo, ima jos naziva kao sto su: Kru, Cru, Team, Squad, Krew (naravno posve jednakoga su znacenja)

* Insides-graffiti ili tagovi unutar vlakova, tamvaja ili autobusa i dr.

* Scraching-izrezbarivanje tagova ili graffita, vecinom na drvenim povrsinama

* Training-crtanje piecova po vlakovima

* Stencil-sablon

* Outline-glavna crta na graffitu, linija koja obrubljuje slova

* Cans-sprayevi

* Space Invenders-tehnika razradjivanja loga ili nekog manjeg crteza na podlozi na koju se lijepe komadici plocica

* Window down-graffiti samo do početka prozora na vlakovima (ne prelaze prozor)

* Window down whole car-graffit do početka prozora ali po cijeloj dužini vagova

* Top the bottom whole car-sve isto kao i top to bottom, ali po cijeloj dužini vagona

* Top the bottom whole car with Character-cijeli vagon od dolje do vrha, po cijeloj dužini vlaka s jednim ili više likova (pogledaj sto znaci Character)

* All City-writer prisutan u svim djelovima grada

* Throw-up-treba puno manje vremena za nacrtati. uglavnom se satoji od outlinea (vanjske crte) i jedne boje kao layer (popunjenje...). writeri ih crtaju jer za jedan throw-up nije potrebno puno vremena pa ih može puno nacrtat (često se još zovu silveri jer je glavna boja srebrna u kombinaciji sa crnom,plavom ili nekom drugom bojom)

* Scratchitti-grafit ili tag urezbaren u staklo, drvo, metal i sl. urezbariti se može ključem, nožem i ostalim oštrim predmetima

* Roof tops-graffiti na vrhovima zgrada

* Bench-mjesto gdje se writeri okupljaju

* Proukcija-zahtijevan oblik suradnje vise writera na istoj povrsini. imaju slicne boje istu pozadinu i istu tematiku

* Backjumps-mjesta za zaskakivnje vlakova, taging ili bombing

* End to end-graff preko cijelog vlaka
Ja volim travian

http://www.travian.ba/?uc=ba4_13691

I alijansa voli mene :D
nume
Fanatik
Fanatik
 
Postovi: 219
Pridružio se: Sre Jan 11, 2006 5:14 pm
Lokacija: Imam garažu, nemam baštu!

Postod simple21 » Ned Jan 04, 2009 6:05 pm

imam ovo ...samo u mene ima jos nekih zajebancija
Korisnikov avatar
simple21
Hop-er
Hop-er
 
Postovi: 81
Pridružio se: Pet Nov 21, 2008 2:34 pm

Re: Ako si pocetnik obavezno procitaj ovo...

Postod madooeiei » Uto Okt 13, 2015 9:21 am

zvuci usrano i prenosi usrano raspolozenje.
viva
madooeiei
Pocetnik
Pocetnik
 
Postovi: 13
Pridružio se: Pet Okt 09, 2015 6:59 am


Povratak na Graffiti

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gostiju

cron